- HomeUw startpunt
- Programma'sAlle programma's van a-z
- NCRV GemistOp uw gemak terugkijken
- De NCRVOver de NCRV
- Lid wordenLedenvoordeel
Aan de ouders,
Ik was enorm onder de indruk van de uitzending over het leven en het afscheid van de kleine, mooie Nigel. Wat een prachtig mannetje en wat heeft hij moeten vechten. Eigenlijk weet ik niet wat ik tegen jullie als ouders zou kunnen zeggen, maar ik voel wel de behoefte om jullie even iets te schrijven. Wat voor mij zo duidelijk naar voren kwam, was jullie liefde voor jullie zoontje, juist in de vreselijk moeilijke beslissing die jullie hebben moeten nemen.
Ik wens jullie heel veel sterkte toe, maar ook heel veel geluk samen met jullie dochtertje.
Vriendelijke groetjes, Annemiek
Re: Indrukwekkende uitzending 'kwetsbaar begin' - (20 januari, 2012 - 16:05)
Medische technieken zijn verbeterd en je gunt zo'n kindeke een goed leven hier op aarde. Toch vertelde de artsen hier waar de ouders rekening mee moeten houden om later veel leed te besparen. Ook zullen de ouders waakzaam dienen te zijn dat de psychiatrie er niet als een vampier bovenop springt. Want pas dan krijg je rare dingen, zoals het toevoeren van drugs !
Ik ( 1949 ) groeide op in een huisartsengezin waar ik een drie jaar oudere zus had. Die was na 27 weken zwangerschap (1946 ) ter wereld gekomen en in een couveuse gestopt; de vijfde dag kreeg het kindje een hersenbloeding en was bijna volledig verlamd. Kon niet lopen, praten en moeiijk zitten. Het kind werd, na vaak naar de kinderarts geweest te zijn, op 8 jarige leeftijd opgenomen in de Ursala kliniek te Wassenaar, waarvan mij later gebleken is dat die psychiatrisch was ! We zijn daar gaan kijken en ik zag dat het kind in haar bedje vastgebonden was; ze krijste alsmaar. Niet lang daarna is mijn vader haar terug gaan halen omdat de vorderingen 'mistig waren' en de 'behandeling' vond hij zeer bedenkelijk,waarna ze nog haar 9e verjaardag mocht hebben. Maar ze was wel door wat zij in de Ursala gehad had aan 'medicatie' minder handebaar geworden en ook in gezondheid ging ze hard achteruit. Op een avond zette mijn vader er 20cc spierverslapper in; ze krijste afschuwelijk. De volgende ochtend was ze dood. Haar gezicht was toen heel vredig. Mijn ouders waren toen heel stoïcijns. Als kind van 6 rouwde je nauwelijks; die rouw heb ik pas na 55 jaar verwerkt in regressietherapie.
Re: Indrukwekkende uitzending 'kwetsbaar begin' - (22 januari, 2012 - 21:47)
Ik vond het ook een prachtige uitzending op 16 januari. Annemiek verwoorrdde het heel goed. Wat een moed hebben deze ouders gehad. Wat een absurde beslissing die je als ouders moet nemen in zo'n geval. Een keuze tussen twee ontzettende nare alternatieven.
Ik vond het heel mooi dat ik van zo dichtbij kom meemaken en kon meevoelen hoe het is als dit je overkomt. En de ouders wil ik bedanken dat ze zo moedig zijn geweest om zich te laten filmen tijdens deze uiterst persoonlijke momenten.
Re: Indrukwekkende uitzending 'kwetsbaar begin' - (31 januari, 2012 - 01:02)
Indrukwekkend! Bedankt ouders dat jullie een inkijk gunnen in deze menselijke gebeurtenis. Vooral de moed die jullie lieten zien heeft bij mij een bijzondere indruk na gelaten. Ik wens jullie alles wat te wensen valt maar vooral goede gezondheid.