Een kwetsbaar begin 2e aflevering

PatriciaLodewijks

Ik ben erg blij met deze uitzendingen. 5 jaar geleden ook bekeken en dat bracht bij mij heel wat emoties los, omdat wij ons toen pas echt realiseerde wat wij toen 4 jaar daarvoor hadden meegemaakt.
Ik ben toen bevallen van een tweeling met 27,5 weken( HELPP). Onze dochter Iris woog 940 Gr. En onze zoon Nicky 470 Gr.
Hun ontwikkeling is verder wel goed verlopen, maar ze zijn wel klein voor hun leeftijd. En als ik nu de uitzending zie van Dyce, zie ik mijn zoon Nicky, ook zo klein en iel. en wat kan ik mij goed in die ouders verplaatsen. Wij worden nu ook voor de keuze gezet om groeihormonen te gaan geven.
Ik zou heel graag in kontakt komen met de ouders van Dyce.
Misschien lezen jullie dit en willen jullie met mij kongsie opnemen.

Re: Een kwetsbaar begin 2e aflevering - (24 januari, 2012 - 10:15)

krijna

Ook ik heb de uitzending met veel interesse bekeken. Ons zoontje is 4 jaar geleden dysmatuur geboren. Dus laag geboortegewicht met een voldragen zwangerschap. Hij is dus niet te vroeg geboren maar woog 4 pond met 39 weken. Ook hij is altijd klein en licht gebleven. Ook toen ik Dyce zag zag ik mijn zoontje. Ook het spugen wat de ouders vertelde komt mij zo bekent voor. Na ongeveer 1,5 jaar ging het iets beter. We hebben 3,5 jaar op het ziekenhuis gelopen maar zijn daar nooit iets verder gekomen. Ik heb een half jaar geleden aangegeven dat ik het op medische gebied klaar mee was. De mogelijkheid om groeihormonen te geven is bij ons nooit aangekaard. Nu zit ons zoontje in groep 0 maar wil de school hem in principe niet naar groep 1 laten gaan omdat hij zo klein is. Bij ons slaat nu de twijfel toe... Ook ik zou graag in contact willen komen met de ouders van Dyce of andere ouders die zo iets zelfde hebben. Ik ben al blij dat ik nu enige herkenning lees.

Krijna

Re: Een kwetsbaar begin 2e aflevering - (24 januari, 2012 - 12:34)

M@

Ook hier weer met veel spanning gekeken naar de afleveringen; zelf ben ik ook moeder van een zoontje die pematuur en dysmatuur geboren is, ook hij heeft toen hij klein was heel veel gespuugd ons is door een logopediste verteld dat dit te maken had met de pbd. inmiddels is mijn zoontje alweer 7 en maakt het goed oke hij is klein voor zijn leeftijd en begint nu eindelijk eens spek op zijn beentjes te krijgen. Wij zijn jaren geleden ook voor de keuze gesteld om groeihormonen te gaan geven; wij hebben na een welbewogen besluit er voor gekozen omdit niet te doen; en nu staan wij nog steeds achter deze keuze.

Hier stond laats in een regionale krant een voorstukje van het programma kwetsbaar begin- vijf jaar later met daarbij ook een foto van Dyce hieronder stond geschreven "Dyce is welliswaar gezond maar is erg klein" of zoiets dergelijks precies weet ik het niet meer maar bij mij gingen de nekharen overeind staan. ik ben en blijf van mening dat de gezondheid boven alles gaat de lengte is hierbij echt niet van belang. mijn ervaring uit de couveusetijd van mijn zoon is dat we god moeten danken dat wij een gezond en levend kindje mee naar huis mochten nemen. Mijn zoontje zal er zeker nog niet zijn er kan nog heel veel gebeuren maar als hij bij een voldragen zwangerschap was geboren dan had ik ook geen garantie gekregen.

Re: Een kwetsbaar begin 2e aflevering - (31 januari, 2012 - 22:44)

anne2404

ook voor mij was de uitzending heel herkenbaar. mijn zoontje is 6 jaar geleden geboren na een zwangerschap van 28,6 weken en hij woog 590 gram. ook hij heeft nu een groeiachterstand en is een twijfelgeval voor groeihormonen maar hij zit nu op de onderste lijn van de groeicurve en mij is verteld dat pas als hij daaronder komt hij hiervoor in aanmerking komt. hij heeft ook een ontwikkelingsachterstand van ong. een jaar en zit op speciaal onderwijs. verder is het een heel vrolijk en levendig mannetje en kan je niet aan hem zien wat hij allemaal mee heeft moeten maken.